آموزش ساخت یوزر جدید در دیتابیس MySQL بدون کنترل پنل هاستینگ

آموزش ساخت یوزر جدید در دیتابیس MySQL بدون کنترل پنل هاستینگ

گروه آموزشی مجموعه تدبیر

اگر زیاد با کانفیگ سرور های لینوکس سر و کار داشته باشید ، حتما بار ها و بار ها برای شما پیش آمده است که قصد انجام یک کار ساده در لینوکس را داشته باشید و برای انجام این کار ساده مجبور به نصب یک کنترل پنل وب هاستینگ مانند دایرکت ادمین شوید!

در صورت آشنایی با ترمینال و دستورات SSH بدون نیاز به کنترل پنل های وب هاستینگ ، قادر به انجام تمامی کار های شخصی خود در سرور لینوکس خواهید بود .  با آموزش این مقاله ، قادر خواهید بود بدون وجود کنترل پنل وب هاستینگ ، اقدام به ساخت یک یوزر با دسترسی های لازم برای دیتابیس های MySQL خود کنید .

برای ساختن یوزر جدید برای دیتابیس MySQL  دستورات زیر را اجرا کنید :

CREATE USER ‘newuser’@’localhost’ IDENTIFIED BY ‘password’;

با اجرای دستورات فوق در ترمینال لینوکس ، یک یوزر جدید به نام newuser ساخته میشود ولی مشکل اصلی عدم داشتن دسترسی های مجاز به دیتابیس  های MySQL  . یوزر جدید بعد از ساخته شدن به صورت پیش فرض‌ (برای امنیت سرور) هیچ دسترسی به دیتابیس ندارد . برای اختصاص دادن دسترسی های مورد نظر به یوزر مربوطه ، مطابق آموزش زیر عمل کنید :

GRANT ALL PRIVILEGES ON * . * TO ‘newuser’@’localhost’;

FLUSH PRIVILEGES;

دسترسی های های این یوزر بعد از اجرای دستورات فوق به کل دیتابیس های MySQL باز خواهد شد . این دسترسی ها شمال خواندن ، اجرا کردن کوئری و نوشتن و همچنین ویرایش اطلاعات دیتابیس ها و جداول است . ساخت چنین یوزری برای دیتابیس های MySQL لینوکس با این دسترسی بالا فقط برای سرور های شخصی توصیه میگردد . اگر به هر دلیلی قرار به ساخت یوزر های مختلف با دسترسی های متفاوت برای کاربران داشته باشید ، این ترفند به هیچ عنوان کمکی به شما نخواهد کرد و نیاز به ساختن یوزر هایی با دسترسی های متفاوت خواهید داشت .