اتصال به یک رایانه از راه دور با پروتکل RDP – Remote Desktop Protocol

سلام مجدد به همه دوستان
اجازه بدهید بحث Remote Desktop را کمی بیشتر بشکافیم و نکاتی از نظر کارکردی و امنیتی در این مورد را مطرح نماییم
.
اول از همه اجازه بدهید به سوالی که مطرح شده بود و یکی از دوستان پاسخ داده بودند بپردازیم و اندکی بیشتر توضیح دهیم :

امکان RDP Through Web یا Remote Desktop Web Connection پیاده سازی همان اتصال از راه دور است از طریق یک صفحه وب ساده !

برای نصب این برنامه یا قابلیت وارد Add/Remove Programs شده و به آدرس زیر رفته و تیک Remote Desktop Web Connection را بزنید. (چند تیک دیگر هم که پیش*نیازهای این برنامه هستند اتوماتیک خورده می*شود).

Internet Information Service – World Wide Web Services – Remote Desktop Web Connection

لوح فشرده ویندوز را داخل دستگاه بگذارید تا برنامه*ها و فایل*های لازمه کپی شود.

اکنون این خاصیت یعنی RDP از طریق یک سایت ساخته شده در IIS برای شما فراهم شده است. در آینده نزدیک بیشتر به مباحث IIS خواهیم پرداخت. فعلا برای مشاهده این سایت در Run دستور inetmgr را تایپ کنید تا به کنسول مدیریت IIS وارد شوید.

به Web Sites – Default Website بروید و زیرسایت tsweb را ملاحظه کنید. این همان زیر سایتی است که امکان مورد نظر را برای شما فراهم کرده است.

عرض کردم که بعدا به IIS بیشتر می پردازیم اما بد نیست نکاتی کوچک را همین جا مطرح کنیم. این سایت می تواند برای افرادی خاص در دسترس باشد که این افراد را می توانید از همان رایانه یا دامین انتخاب کنید. پیش فرض این سایت برای همه (Anonymous) قابل دسترسی است. برای تغییر این وضعیت از سایت tsweb پراپرتیز بگیرید و به برگه Directory Security بروید. در قسمت Authentication دکمه Edit را زده و تیک Enable Anonymous Access را بردارید. سپس از قسمت پایین نحوه پیاده*سازی دسترسی و افراد مجاز و غیر مجاز را با دسترسی*های خاص خود تعیین کنید.