انتقال دامنه های بین المللی بین دو رجیستر

 انتقال دامنه های بین المللی بین دو رجیستر

انتقال دامنه های بین المللی بین دو رجیسترار تابع شرایطی است که در «نکته 1» در قسمت نکات قابل توجه ذکر شده است. در صورتی که دامنه مورد نظر شما دارای شرایط ذکر شده است جهت انتقال دامنه مراحل زیر را طی فرمایید:

1) به پنل نمایندگی دامنه وارد شوید. (نحوه ورود به نمایندگی دامنه)

2) یک اکانت Customer برای کاربر خود ایجاد فرمایید. اگر کاربر شما دارای اکانت Customer است از این مرحله بگذرید. (نحوه ایجاد اکانت Customer)

3) از منو های بالای صفحه به Products>>Domains>>Transfers وارد شوید.

4) از سمت راست صفحه بر روی گزینه “Actions” کلیک کنید و سپس “Transfer domain” را انتخاب کنید. (در صورت تمایل به انتقال همزمان چندین دامنه گزینه Bulk transfer domains را انتخاب نمایید)

5) در قسمتCustomer آدرس ایمیل کاربری که ایجاد کردید، در قسمتDomain نام دامنه مورد نظر و در قسمتAuthorization code کد امنیتی انتقال دامنه را وارد نمایید. «نکته 2»

6) در مرحله بعد DNS های مورد نظر خود را که قصد دارید پس از انتقال بر روی دامنه تنظیم شود را وارد نمایید. حتی در صورتی که قصد دارید DNS های دامنه شما تغییر نکند لازم است DNS های فعلی آنرا در این قسمت بصورت دستی وارد نمایید.

7) یک ایمیل با عنوان “Transfer of DOMAIN.TLD” برای ایمیل Administrator دامنه که در Whois قابل مشاهده است ارسال می گردد و لازم است حداکثر ظرف مدت 7 روز نسبت به کلیک بر روی لینک موجود بر روی ایمیل و سپس انتخاب Approve و انتخاب چک باکس پایین مطابق تصویر زیر اقدام فرمایید.

8) پس از تایید انتقال، مراحل انتقال آغاز می گردد. مراحل انتقال ممکن است تا 7 روز بطول انجامد و در این میان رجیسترار مبدا نیز ممکن است درخواست تایید انتقال دامنه توسط Administrator دامنه داشته باشد که لازم است متعاقبا صورت پذیرد.

نکات قابل توجه

نکته 1: شرایط انتقال دامنه های بین المللی:

– دامنه مورد نظر قفل (Lock) نباشد. جهت بررسی وضعیت قفل دامنه به http://www.internic.net/whois.html مراجعه کنید و نام دامنه خود را وارد و Submit نمایید. در صورتی که در مقابل قسمت Status عبارت “clientTransferProhibited” مشاهده نمایید به معنای وجود قفل است و در صورتی که عبارت “ok” مشاهده نمایید به معنای عدم وجود قفل است. جهت از قفل خارج نمودن (Unlock) دامنه با ثبت کننده فعلی تماس بگیرید.

– دسترسی به آدرس ایمیل Administrator دامنه که در مشخصات Whois قابل مشاهده است داشته باشید. همچنین در صورت استفاده از محافظت از شناسه (PrivacyProtection) آنرا غیر فعال نمایید. جهت تغییر آدرس ایمیل یا غیر فعال سازی Privary Protection با ثبت کننده فعلی تماس بگیرید.

– حداقل 60 روز از تاریخ ثبت یا انتقال پیشین دامنه (در صورت وجود) و حداقل 45 روز از تاریخ تمدید دامنه سپری شده باشد.

نکته 2: “Authorization code” که به آن “EPP Code” یا “Auth Code” یا “کد امنیتی انتقال دامنه” نیز گفته می شود از طریق شرکت ثبت کننده فعلی دامنه شما قابل دریافت است. با آنها تماس بگیرید و این کد را از آنها دریافت کنید. برخی پسوند های خاص دامنه جهت انتقال نیاز به کد ندارند که لازم است برای آنها این قسمت خالی رها شود.

نکته 3: در صورت عدم تایید انتقال توسط Administrator، صحیح نبودن AuthorizationCode یا عدم رعایت شرایط درج شده در “نکته 1” انتقال دامنه انجام نخواهد شد و وضعیت انتقال به “Failed” تغییر می باید. مبلغ کسر شده بابت انتقال بصورت خودکار به اعتبار نمایندگی بازگشت داده می شود.

نکته 4: در هر لحظه امکان بررسی وضعیت انتقال دامنه از طریق گزینه “Products>>Domains>>Transfers” و با کلیک بر روی نام دامنه مورد نظر وجود دارد. در صورتی که وضعیت یک انتقال به هر دلیل “Failed” شده باشد می توانید با انتخاب گزینه “Actions>>Restart Transfer” باعث آغاز مجدد روند انتقال شوید.