تغییر رجیستار ثبت دامنه

تغییر رجیستار ثبت دامنه

براساس اطلاعات دربافتی از شرکت هندی Directi که طی سال‌های گذشته بزرگترین شریک تجاری شرکت‌های ایرانی برای ثبت دامنه‌های بین المللی (com net org) بوده است، اکنون قصد دارد تا ملیت شرکت خود را از هند به امریکا منتقل نماید. با توجه به وضعیت کنونی تحریم‌ها، بدیهست که از این پس امکان ثبت/تمدید و انتقال دامنه به Directi برای ایرانیان وجود نخواهد داشت.
در حال حاضر تمام دامنه‌هایی که اطلاعات هویتی ثبت شده در آنها (اطلاعاتی که مشتری در هنگام ثبت دامنه وارد نموده است) مشخص کننده‌ی هویت ایرانی مالک دامنه باشد، باید به شرکت دیگری منتقل شود.
برای تسهیل در این امر، در تاریخ ۲۸اکتبر تمام دامنه‌های ایران‌سون استار که در Directi ثبت شده اند به شرکت هلندی resello منتقل خواهد شد.
– در این انتقال هیچ وب سایتی قطع نمی‌گردد و فقط نام شرکت ثبت کننده‌ی دامنه‌ها تغییر خواهد نمود.
– در این انتقال مشترکین نیاز به انجام هیچ عملی نخواهند داشت.
– در این انتقال مشترکین هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد.
– کاربرانی که از امکان رایگان دامنه‌های عمومی شامل ( مخفی نمودن whois ) استفاده می‌کنند، توجه نمایند که این امکان بصورت خودکار در تاریخ ۲۸اکتبر غیرفعال خواهد شد.
– کاربرانی که از امکانات رایگان (ایمیل و یا خدمات dns management) استفاده می‌کنند، لازم است که پیش از ۲۸اکتبر نسبت به تغییر سیستم DNS خود و یا تهیه نسخه پشتیبان از ایمیل‌های خود بوسیله‌ی نرم افزارهای کنترل ایمیل مانند outlook اقدام نمایند. این امکانات در ۲۸اکتبر غیرفعال شده و پس از آن امکان دسترسی به تنظیمات قبلی وجود نخواهد داشت.
با توجه به تغییرات گفته شده، تا پایان انتقال کامل دامنه‌ها که از ۲۸اکتبر بمدت ۵ روز خواهد بود، امکان انتقال و تمدید دامنه وجود نخواهد داشت.
در حال حاضر دامنه‌های جدید در Onlinenic ثبت می‌شوند.
در صورت داشتن هرگونه سوال می‌توانید با بخش پشتیبانی ایران‌سون استار تماس حاصل نمایید.
لینک مرتبط در وب سایت رسمی شرکت Directi
http://blog.resellerclub.com/important-changes-in-resellerclubs-countries-of-operation