ثبت و یا تغییر نیم سرور (NS)

ثبت و یا تغییر نیم سرور (NS)

گروه آموزشی مجموعه تدبیر

خوب واسه دامنه های آی آر آموزش ها رو دادم. البته هنوز یه موردش مونده و اون هم واسه زمانی هست که شما نیم سرور اختصاصی دارید. حالا این یعنی چی؟ خوب ببینید یه زمانی هست که شما سرور اختصاصی یا مجازی دارید یا اینکه از جایی ریسیلری گرفتید که اجازه ی داشتن نیم سرور اختصاصی رو بهتون میده. در این جا باید شما چند حالت دارید:

۱) از یه هاستینگ ، ریسیلر دارید :
در این حالت کسی که برای شما اکانت ریسیلری ساخته به شما این اطلاعات رو داده : (دامنه ی فرضی : www.site-helper.ir و دامنه ی شرکت هاستینگ : www.hosting-server.com) هست.
Control Panel: http://173.45.73.117:2082/
Web Host Manager: http://173.45.73.117:2086/
Name Server1: ns1.hosting-server.com
Name Server2: ns2.hosting-server.com
Name Server1 IP: 173.45.73.118
Name Server2 IP: 173.45.73.119

 

خوب حالا شما می تونید با این نیم سرور ها ، دی ان اس (DNS) های دامنه خودتون رو طبق آموزش قبلی آپدیت کنید. اما اگه می خواهید از نیم سرور اختصاصی استفاده کنید باید علاوه بر اینکه نام کارگزار رو با نیم سرور اختصاصی ، آپدیت کردید در باکس کناری هر نیم سرور (نام کارگزار) آی پی اون نیم سرور رو هم قرار بدید.

بعد باید ببینید که کنترل پنل شما چی هست. اگه سی پنل بود باید در whm به قسمت dns function برید و  Edit DNS Zone رو بزنید و بعد دامنه ای که دامنه اصلی شماست و ریسلر می دید رو انتخاب کنید و روی edit کلیک کنید.

در جایی که IN هست از منوی کشویی A را انتخاب کرده (هم باکس اول و هم باکس دوم)  و مطابق شکل زیر آپدیت کنید و در نهایت بر روی Save کلیک کنید.

در دایرکت ادمین در قسمت یوزر به بخش DNS Management برید و دامنه خودتون رو انتخاب کنید.

یک بار برای ns1 و یک بار برای ns2 مطابق شکل زیر تغییرات رو وارد و بر روی Add کلیک کنید