سرویس میزبانی وب (Host)

سرویس میزبانی وب (Host)

گروه آموزشی مجموعه تدبیر

خوب فرض می کنیم شما دامنه ی دلخواهتون رو ثبت کردید. حالا نوبت اینه که از یه سرویس دهنده ، فضای میزبانی تهیه کنید. خیلی از سایت ها هستند که این سرویس رو بصورت رایگان ارائه میدن ولی اصلا توصیه نمیشه چون کیفیت و قابلیت های مهم رو ندارن. در حال حاضر اون چیزی که رواج داره بین همه ، اینه که یا سرویس میزبانی وب لینوکس تهیه کنند یا ویندوز.

در دنیای اینترنت به سرویس میزبانی وب اصطلاحا (Host) گفته میشه. حالا این یعنی چی!؟خوب ببینید وب سایت شما از یک سری فایل ها شامل عکس ، فیلم ، فایل های html و … تهیه شده و برای اینکه این فایل ها همیشه برای همه ی کاربران اینترنت قابل نمایش باشه شما احتیاج به یک کامپیوتر دارید که ۲۴ ساعته روشن باشه + یک خط پرسرعت که اینترنت شما رو تامین کنه + آی پی اختصاصی و خیلی چیزای دیگه که اگه خود شما بخوای همه ی اینا رو مهیا کنی واست خیلی هزینه داره پس بهتره که از جای دیگه این سرویس رو تهیه کنی. شرکت های زیادی هستند که این خدمات رو ارائه میدن و شما به میزان فضایی که احتیاج داری ازشون خرید می کنی.مثلا برآورد می کنی که همه ی فایل ها و اطلاعاتی که می خوای به نمایش بزاری حداکثر ۲۰۰ مگابایت هست.پس بهتره که سرویسی با فضای ۲۰۰ مگابایت و یا بیشتر تهیه کنی.
همونطور که گفتم شما یا باید سرویس میزبانی وب (Host) لینوکس تهیه کنی یا ویندوز! لینوکس هم مثل ویندوز یک سیستم عامله ولی به مراتب قوی تر و پایدار تر از ویندوز هست و به دلیل رایگان بودن ، در دنیای وب هاستینگ طرفداران زیادی داره! اینو هم بدونید که سرویس هاست لینوکس بمراتب از نوع مشابه ویندوزی ارزونتره…
اگه فایل های شما به زبان html , php و … باشه هاست لینوکس براتون مناسبه و جواب کارتون رو میده ولی از نوع ویندوز هم می تونید استفاده کنید اما اگه فایل هایی دارید که با فرمت asp , aspx و … هستند (نوشته شده تحت پلتفورم دات نت) حتما باید هاست ویندوز تهیه کنید.