طراحی سایت حرفه ای چرا مهم است ؟

طراحی سایت حرفه ای چرا مهم است ؟

انجام یک آزمایش ساده برای اهمیت طراحی سایت حرفه ای – درباره‎ی چیزی که شما نیاز به اطلاعات بیشتری درباره‎اش دارید فکر کنید، آن را در گوگل جستجو کرده و روی لینکی که به نظر می‎رسد پاسخ شما در آن باشد کلیک کنید. در آن وب سایت، چه قدر طول می‎کشد تا اطلاعاتی که به دنبال آن هستید را پیدا کنید؟ این کار به سرعت و آسانی انجام می‎شود یا به سختی؟آیا چگونگی گشت زدن در وب سایت و حرکت در بخش ها آشکار است؟

اگر شما می‎توانید به راحتی و به سرعت آنچه را که به دنبالش هستید پیدا کنید به این معنی است که طراحی سایت به خوبی انجام شده است و می‎تواند در ذهن شما بماند. قابلیتی که کاربران را هنگام ورود به سایت به آسانی به قسمت های مختلف هدایت می‎کند بسیار مهم است و این موردی است که بیشتر در مورد آن بحث خواهیم کرد.

طراحی سایت مهم است چراکه بر سرعت دستیابی کاربران به پیدا کردن آنچه که به دنبالش هستند تاثیر می‎گذارد. اگر طراحی سایت به گونه‎ای مشکل و خسته کننده باشد بازدید کننده، سایت را ترک کرده و در سایت دیگری جستجو خواهد کرد و این به معنای از دست رفتن فرصت است. طراحی سایت خوب به آسانی قابل درک و حرکت خواهد بود و به بازدیدکنندگان برای یافتن آنچه که به دنبالش هستندکمک می‎کند و شما را یک گام به فروش و برقراری تماس با شما نزدیک می‎کند.

اگر شما احساس می‎کنید که کار شما آنگونه که باید باشد نیست فکر می‎کنم دقت در مورد جنبه‎های زیر که چگونه یک وبسایت می‎تواند بهبود یابد مناسب باشد:

زیبایی شناسی در طراحی سایت

یک چیز روشن است: یک وبسایت باید ظاهر خوبی داشته باشد. اما این بسیار مهم است که قابلیت استفاده از سایت حفط شود و آن قربانی ظاهر خوب سایت نشود. طراحی سایت باید بگونه‎ای باشد که چشم بازدید کننده را ابتدا از موارد مهم به موارد ثانویه منتقل کند. این می‎تواند با فضا سازی و تایپوگرافی انجام شود. تصاویر و رنگ‎ها را می‎توان برای تماس به بخش‎ها استفاده کرد. و با حرفه‎ای بودن،‎ نگاه مدرن می تواند بلافاصله اعتماد کند. امکانات بی پایان هستند، اما طراحی وب سایت خوب موجب اعتماد و راهنمای بازدید کننده می‎شود.

سازمان در طراحی وب سایت

درست مانند خانه‎ی خود، هر چیزی در وبسایت نیازمند یک محل منطقی است، به طوری که به بازدیدکندگان سایت برای پیدا کردن راحت آنچه که نیاز دارند کمک کند. ناوبری سایت باید در یک محل منطقی و مناسب در هر صفحه از سایت باشد. براساس اندازه و محل باید آشکار باشد که کدام بخش محتوای اصلی صفحه و کدام بخش جانبی است. هرچیزی در صفحه نیازمند هدف است.ما ثانیه ها را برای ایجاد احساس داریم و اگر سازماندهی، احساسی ایجاد نکند بازدید کننده، سایت را ترک می‎کند.

جرقه‎های تجسمی

شما در طراحی سایت خود نیاز به یک جرقه دارید تا توجه بازدید کنده را جلب کند چیزی که چشم آن ها را متوجه خود کند. اینترنت یک رسانه بصری است و این مهم است که شما از تصاویر یا ویدئو اما بدون افراط استفاده کنید. امکاناتی شامل تغییر اسلاید، گالری عکس و ویدئو‎های یوتیوب (قابل دسترسی در سایت YouTube.com) مناسب هستند.

قرار دادن همه چیز در کنار هم

طراحی یک وبسایت به حدی موثر است که بازدید کننده را تشویق می‎کند آیا در سایت بماند یا نه. بله به همین سادگی است. این نیازمند ایجاد اعتماد، ایجاد حس و اجازه دادن به مردم برای پیدا کردن آنچه که نیاز دارند به سرعت و سادگی است.

البته موارد زیادی وجود دارد که در یک وبسایت می تواند مورد توجه قرار بگیرد – مانند برنامه نویسی استاندارد و سازگاری متقابل بستر‎های نرم افزاری – اما این موارد چیز‎هایی است که بازدید کننده سایت نمی‎تواند بییند و تنها یک توسعه دهنده مانند ما می‎تواند آن را درک کند.