مرکز انتشار خبر گوگل چیست؟

مرکز انتشار خبر گوگل چیست؟

گروه اموزشی مجموعه تدبیر

اگر مدیر سایت خبری هستید سایت شما همگام با اخبار متغیر روز مدام در حال تغییر است. در گذشته اگر شما ساختار سایت خود را تغییر می دادید ابزار موتورهای جستجو قادر به تشخیص محتوای جدید سایت شما نبودند. و این مسئله موجب می شد تا مخاطبان شما حجم زیادی از مطالب جدید را از دست بدهند. در چنین شرایطی شما حتی اگر گزارشات وبمستر تولز خود را هم چک می کردید متوجه ایندکس نشدن مطالب جدید نمی شدید. برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی ما مرکز انتشار خبر گوگل را به شما معرفی می کنیم. به این ترتیب اخبار جدید شما به راحتی در بخش اخبار گوگل نمایان می شوند.

با استفاده از مرکز انتشار خبر ، نه تنها مخاطبان شما با کلیک بر روی مقالات اطلاعات بیشتری از محتوای ایجاد شده به دست می آورند ، بلکه شما نیز بهتر از قبل می توانید اخبار و محتوای خود را دسته بندی کنید. بعد از تنظیم گوگل وبمستر تولز می توانید برای تغییرات زیر از مرکز انتشار استفاده کنید :

  • جزئیات سایت خبری خود را به روز رسانی کنید ، برای مثال می توانید نام سایت را تغییر دهید و در مطالب منتشر شده ی خود منابع مربوطه را برچسب کنید.
  • آدرس بخش های مختلف را به روز رسانی کنید ، زمانی که ساختار سایت خود را تغییر می دهید یا بخش جدیدی به آن می افزایید باید آدرس های مربوطه را نیز به روز رسانی کنید .
  • بخش های مختلف سایت خود را برچسب بزنید ، با توجه به محتوا برای هر بخش عنوان مجزا انتخاب کنید.

توصیه می شود هر بار که تغییری در سایت خود ایجاد می کنید گزارشات مرکز انتشار خبر را کنترل کنید و اگر نیاز بود بخش های مختلف آن را به روز رسانی کنید.

در حال حاضر این مرکز تنها برای انتشارات در ایالات متحده آمریکا فعال است اما در آینده ی نزدیک انتظار می رود نه تنها کشورهای بیشتری از آن بهره مند شوند بلکه امکانات بهتری نیز به آن اضافه گردد. گوگل در نظر دارد با گسترش این ابزار بخش اخبار گوگل را ارتقا دهد و به این ترتیب برای مخاطبان بهترین نتیجه را تولید کند.