هاست يا هاستینگ چيست ؟

هاست بدين معني است که شما بتوانيد صفحات طراحي شده وب سايت خود را در فضايي روي اينترنت قرار دهيد ، بدين معني که ، به فضاي اختصاص داده شده به شما دسترسي کامل داريد ، مي توانيد فايلهاي خود را upload (بالاگذاري) کنيد ، آمار مربوط به سايت خود را داشته باشيد ، و هر بخش کوچک روي سايت و ايميل هاي تحت دومين خود را مديريت کنيد و …..

برای انتقال هاست به پارسیان میزبان چه اقداماتی باید انجام داد؟

 

کافی است که ابتدا یک بک آپ از کلیه اطلاعات سایت قبلی گرفته شود و هاستینگ جدید تهیه شود و سپس با همکاری شرکت مبداء انتقال هاست به راحتی امکان پذیر میباشدو راهنمایی های لازم در این خصوص به شما داده خواهد شد.

آیا من می توانم وب سایت خود را قبل از اینکه dns های دامنه ام را بر روی dns های شما قراردهم امتحان کنم؟

 

 

بله شما میتوانید از طریق آدرس موقت (IP) آپلود را انجام دهید کلیه IP های مورد نیاز شما از این طریق به دست میآیند که وارد کنترل پنل هاست خود شویدو مراحل زیر را در پیش گیرید:

 

Control panel( Helm)>Domain>your domain name>DNS Zone Editor

 

من میخواهم از دامنه ی خودم و از هاست شمااستفاده کنم,آیا باید دامنه ام را به شما منتقل کنم؟

 

 

اگر شما میخواهید که از دامنه ی خودتان استفاده کنید اما از شرکت ما هاست بگیرید 2 راه دارید

 

میتوانید دامنه تان را به ما منتقل کنید

 

میتوانید name server های دامنه تان را بر روی نام سرورهای پارسیان میزبان تنظیم کنید

 

 

اگر شما دامنه تان را به ما منتقل نکنید و فقط از ما هاست بگیرید به خاطر بسپارید که از این پس باید کلیه امور مربوط به دامنه تان را از جمله عملیات تمدید و ….را با شرکت ثبت کننده ی دامنه تان در میان بگذارید چون در این صورت شرکت پارسیان میزبان registrar دامنه ی شما نمی باشد.(این عملیات را که شما دامنه تان را از یک شرکت به شرکت دیگری منتقل می کنید Domain Transfer میگویند.)

 

چگونه می توانم بررسی کنم که name server های من کار میکنند؟

 

 

شما می توانید تنظیمات DNS خود را از طریق آدرس زیر بررسی کنید

 

www.checkdns.net

 

در این آدرس به ترتیب می توانید موارد زیر ا بررسی کنید:

 

دامنه ی شما ثبت شده است .

 

DNS Server اختصاصی شما کار میکند.

 

برای هر دو DNS Server شما ورژن مشابهی ثبت شده است.

 

سایت شما مشکلی ندارد.

 

میل سرور شما جوابگو است و مشکلی ندارد.

 

من به گونه ای ثبت نام کرده ام که از دامنه ی خودم استفاده کنم و DNSهایم را هم تغییر داده ام پس چرا دامنه ی من کار نمی کند؟

 

 

برای اینکه دامنه ی شما بر روی server های ما تنظیم شود بدون اینکه شما دامنه تان را به ما منتقل کنید باید نام سرورهای دامنه تان را بر روی نام سرورها ی شرکت پارسیان میزبان که عبارتند از st11.parsianhost.net,st12parsianhost.net قرار دهید. حال اگر شما این عملیات را انجام دادید اما هنوز دامنه ی شما به هاست سابقتان متصل بود وe-mail هایتان هم به آن جا ارسال می شد و زمانی که شما از دامنه تان whois می گیرید نیم سرورهای شما هنوز تنظیم نشده است و مشخصات هاست سابقتان نمایش داده میشد به این دلیل است که ISP شما cache کرده است و کنترل این موضوع از دست من و شما خارج است در نتیجه شما باید برای چند روز منتظر بمانید تا name server های شما به درستی تنظیم شود شما در این زمان میتوانید موقتا از طریق IP برای upload محتویات سایتتان و دسترسی به کنترل پنل استفاده کنید و همچنین از طریق همین کنترل پنل e-mail های خود را نیز بسازید.

 

من خود صاحب دامنه ای هستم و می خواهم از دامنه ی خود بدون انتقال دامنه به شما استفاده کنم و از شما هاست بگیرم چگونه باید اقدام کنم؟

 

 

شما می توانید دامنه ی خود را که در شرکت دیگری ثبت کرده اید در همانجا نگه دارید ولی برای استفاده از هاست ما باید از شرکت ثبت کننده ی دامنه تان بخواهید تا نیم سرور های دامنه تان را بر روی نیم سرور های شرکت ایران هاست قرار دهند

 

DNS های پارسیان میزبان عبارتند از

 

St11.parsianhost.net

 

St12.parsianhost.net

بدین صورت دامنه ی شما می تواند اطلاعات هاستتان را از روی سرور های ما بخواندولی فراموش نکنید که دامنه ی شما هنوز در دست شرکت ثبت کننده می باشد و برای عملیات تمدید و کلیه ی امور مربوط به دامنه باید با شرکت مربوطه تماس حاصل فرماییدو این را با عملیات انتقال اشتباه نکنید

 

Domain Alias چیست؟

 

 

Domain Alias دامنه ی فرعی سایت شما می باشد در واقع شما می توانید یک اسمی را که غیر از نام دامنه ی اصلی شما می باشد را انتخاب و ثبت کنید ، برای انجام چنین کاری شما باید با بخش پشتیبانی پارسیان میزبان تماس بگیرید .

 

چگونه می توانم رمز کنترل پنل یک کاربر را مجددا ارسال کنم؟

 

 

شما می توانید در هر زمان ایمیل WELCOME EMAIL را برای کاربر خود مجددا ارسال کنید برای این منظور :

 

کاربر مورد نظر را در کنترل پنل نمایندگی خود پیدا کرده و بر روی آن کلیک نمایید سپس بر روی لینک Resend Password کلیک نمایید

 

آیا من می توانم فایل هایم را از طریق کنترل پنل upload کنم؟

 

 

بله ، در پنل مدیریت DotNetPanel و یا Helm این امکان برای شما در قسمت FileManager وجود دارد تا فایل های مورد نظر خود را بر روی هاست آپلود و یا Unzip کنید

 

منظور از آپلود فایل چیست ؟

 

بعد از اینکه سایت طراحی شد ، شما نیازمند آن هستید که فایل های خود را با استفاده از FTP برروی سرور آپلود کنید .

 

مراحلی که باید انجام دهید بدین شکل می باشد

 

ساخت اکانت FTP

آپلود فایل ها با استفاده از نرم افزار های مناسب

 

برای ساخت اکانت FTP شما باید وارد پنل مدیریت سایت خود بشوید که اگر پنل مدیریتی شما DotNetPanel و یا Helm می باشد می توانید آموزش آن را در قسمت راهنما سایت مشاهده کنید

 

حال شما باید فایل های خود را آپلود کنید که برای اینکار شما می توانید از نرم افزارهای کمکی چون FileZilla و یا CuteFTP استفاده کنید که آموزش نرم افزار FileZilla و CuteFTP در بخش مقالات سایت وجود دارد

 

در چه مکان هایی فایل های خود را آپلود کنم ؟

 

در نظر داشته باشید که شما نمی توانید در هر جایی فایل های خود را آپلود کنید ، اگر شما می خواید که فایل های آپلود شده سایت شما نمایش داده شود باید آنها را حتما در فولدری با نام wwwroot و یا ww و یا webrootآپلود کنید. و به خاطر داشته باشید که حتما باید صفحه اصلی سایت شما نامی به این صورت داشته باشد index.htm ، index.html و اگر صفحه شما داینامیک می باشد باید نام آن default.aspx باشد

 

در صورت مفقود شدن كلمه عبور بخش مديريت سايت چگونه مي توان آنرا احيا نمود؟

 

براي اين منظور مي بايست ابتدا با بخش پشتيباني هاست شركت تماس حاصل نموده ، سپس به ارسال ایمیل مبنی بر درخواست تغییر کلمه عبور هاست اقدام نمایند.

پهنای باند چیست؟

 

پهنای باند عبارت است از مقدار اطلاعات عبور داده شده از کانال ارتباطی داده شده در واحد زمان.به عنوان مثال اگر در صفحه اصلي شما 4 عكس قرار داشته باشد كه حجم هر كدام از آن عكسها 10 كيلوبايت باشد و همچنين خود صفحه 5 كيلوبايت حجم داشته باشد ، زماني كه يك كاربر به سايت شما مراجعه ميكند 45 كيلوبايت از پهناي باند شما را استفاده كرده است.

 

ترافیک ماهیانه چیست؟

 

میزان حجم دریافت و ارسال اطلاعات در طول 30روز است.

 

آيا امكان ارتقا خدمات از يك پلان به پلان ديگر وجود دارد؟

 

بلي ، شما در هر زمان قادر خواهيد بود خدمات هاست خود را ارتقا دهيد، تفاوت هزينه ارتقا تا پايان دوره قرارداد براي شما محاسبه و طي صورت حسابي جداگانه از شما مطالبه خواهد شد. ضمنا هيچگونه هزينه اضافي جهت ارتقا مطالبه نخواهد شد.

حجم فضاي خريداري شده متعلق به چه خدماتي مي باشد؟

 

كليه محتويات سايت شامل صفحات وب ، برنامه نويسي ، بانكهاي اطلاعاتي ، نامه هاي الكترونيكي ، نرم افزارهاي كاربردي ، درايورهاي FrontPage و … كه بطور مستقيم با وب سايت شما مرتبط مي باشند در محدوده حجم فضاي هاست شما قرار مي گيرند. با افزايش حجم هر يک از اين موارد از حجم فضای ساير موارد کاسته خواهد شد.

تفاوت سرور ویندوز و لینوکس در چیست؟

 

سرورهای لینوکس دارای سیستم عامل لینوکس و وب سرور آپاچی میباشد این سرورها فقط از زبان های PHP و PERL به خوبی پشتیبانی میکنند در حالی که سرورهای ویندوز دارای سیستم عامل ویندوز سرور میباشد که وب سرور آنها نیز IIS میباشد سرورهای ویندوز بیشتر برای افرادی که برنامه نویسی ASP ویا .NET استفاده میکنند استفاده میشود،البته سایت هایی که با PHP هم طراحی شده اند را نیز ساپورت میکند.

 

من قبلاً دامینی ثبت کرده ام و اکنون میخواهم فضایی برای آن دامین تهیه کنم چه اقداماتی باید انجام دهم؟

 

براي اينكار زمان سفارش سرويس مورد نظر خود اين مورد را مشخص نماييد. سپس در ايميلي كه براي شما ارسال ميشود DNSها و IPهاي سرور انتخابي شما برايتان ارسال ميشود. شما ميبايست DNSهاي (و يا IPهاي) ارسالي در ايميل را براي دامين خود معرفي نماييد. براي اينكار بايد به كنترل پنل داميني كه قبلا ثبت كرده ايد وارد شويد و DNS هاي آنرا تغيير دهيد.

 

پست الكترونيكي ايجاد شده با وجودي كه به سقف حجم مورد نظر نرسيده ولي غير فعال مي شود چرا؟

 

فضاي هاست تعلق گرفته به هر سايت متعلق به كليه خدمات ارائه شده مي باشد و در هنگام تعريف آدرس پست الكترونيكي شما مجاز به تعيين سقف بدون توجه به محدوديت سايت مي باشيد ولي در صورت تكميل ظرفيت هاست توسط ساير صندوقها يا محتويات سايت بلافاصله كليه صندوقها از نظر دريافت نامه غير فعال مي شوند. با ورود به قسمت مديريت سايت می توان از ميزان فضاي اشغال شده و باقيمانده آن مطلع گرديد.

آيا مي توان تعداد زير دامین های ، بانك اطلاعاتي و … را افزايش داد؟

 

بلي ، با ارتقاي سطح خدمات هاست از طريق خريد بسته هاي جديد هاست بطور خودكار تعداد كليه موارد فوق افزايش خواهد يافت. چنانچه ميزان مورد تقاضاي شما در بسته هاي تعريف شده وجود ندارد لطفا با واحد فروش شركت تماس برقرار نمائيد.

آيا مي توان بر روي يك فضاي خريداري شده دامین هایي متفاوتي را مستقر نمود؟

 

بلي ، شما مي توانيد هر تعداد دامین كه تمايل داشته باشيد را ثبت و عينا برروي هاست خريداري شده منتقل نماييد. در اينصورت ساليانه مبلغ 50،000 ريال براي هر دامین دريافت خواهد شد.

از کجا متوجه بشویم که چه مقدار از فضای هاستی که تهیه کرده ایم استفاده شده است؟

 

با وارد شدن به کنترل پنل هاست و بخش report میتوان به این اطلاعات دسترسی پیدا کرد.

 

منظور از email auto responder چیست؟

 

پاسخگویی اتوماتیک به ایمیل های دریافتی را میگویند، شما میتوانید یک متن آماده کنید تا هر گاه به شما ایمیلی زده شد آن متن به عنوان پاسخ موقت به فرستنده ارسال شود.

 

سرورهاي خدمات ميزباني در كچا مستقر مي باشند؟

 

كليه سرورهای هاست در آمريكا و کانادا مستقر بوده و توسط شركتهاي معتبر نگهداري مي شوند. شما مي توانيد پس از سفارش سايت خود از محل و شركت خدمات دهنده سرور ميزبان خود مطلع گرديد

آيا براي نحوه استفاده از خدمات سايت راهنمايي وجود دارد؟

 

بلي ، پس از فعال شدن سايت شما ، توضيحات و راهنماي استفاده از خدمات براي شما ارسال خواهد شد .

آيا در صورت جابجايي از يك خدمات دهنده ميزباني ديگر به سرور شما امكان انتقال محتويات سايت نيز وجود خواهد داشت؟

 

بلي ، البته اين نكته به نوع كنترل پنل خدمات دهنده فعلي و سيستم عامل آن نيز بستگي زيادي خواهد داشت ولي در هر صورت مسئولين بخش پشتيباني هاست نهايت همكاري را جهت جابجايي بدون دردسر با شما خواهند داشت. البته ممكن است در اين رابطه هزينه اي نيز به شما تعلق بگيرد.

Email هاي خود را از چه طريقي مي توانم چک کنم ؟

 

از طريق وب و از طريق برنامه هايي مانند Outlook وNetscape Navigator و …

براي چک کردن Email ها از طريق برنامه هايي مانند Outlook مقادير ،SMTPو POP3 را چه آدرسي بايد قرار دهم ؟

 

هر دو برابر با اسم سايت خود با پيشوند mail ، مثال : Incoming mail ( POP3):mail.parsianhost.ir Outgoing mail ( SMTP):mail.parsianhost.ir

آیا Email ها را خودم می توانم ایجاد کنم ؟

 

بله ، این عمل توسط Administrative Email انجام می شود ، شما می توانید توسط آن Email های دیگر را ایجاد ، حذف ، تغییر کلمه عبور و مدیریت نمائید .اطلاعات رمز عبور ایمیلی اصلی در ایمیل شامل اطلاعات هاست شما ارسال شده است .

منظور از Email Forwarding چیست ؟

 

در صورتی که Email دیگری مانند yahoo , hotmail دارید می توانید Email های دریافتی خود را بصورت اتو ماتیک به آن ارجاع ( ّForward ) نمائید .

منظور از Sub Domain چيست ؟

 

نامي است که قبل از Domain اصلي قرار مي گيرد و با نقطه از آن جدا مي شود . به عنوان مثالparsianhost.ir يک Domain است و host.parsianhost.ir يک Sub Domain است .

منظور از ODBC چیست ؟

 

ارتباط بین سایت و بانک اطلاعاتی را ایجاد می کند ، در صورتی که از بانک های اطلاعاتی استفاده می نمائید می توانید این ارتباط را بصورت Online برقرار نمائید .

منظور از FTP Account چیست ؟

 

برای انتقال فایلها از کامپیوتر بر روی سرویس دهنده، حداقل به یک FTP Account برای برقراری ارتباط نیاز دارید . در صورتی که اپراتورهای سایت شما بیش از یک نفر باشند می توانید برای هر کدام یک FTP Account مستقل ایجاد و اجازه دسترسی آنها را به دایرکتوریها یا فایها با قابلیت خواندنی، نوشتنی و … تعیین نمائید .

منظور از URL Forwarding چیست ؟

 

به ارجاع مستقیم سایت شما به آدرس URL دیگر گفته می شود ، به عنوان مثال : اگر در قسمت آدرس ، سایت شما تایپ شود http://www.parsianhost.ir می توانید آدرس دیگری مانند : http://www.parsianhost.com را تعیین نمائید تا بصورت اتوماتیک به آن ارجاع( Forward ) شود .