چگونه فایل های خود را بین ویندوز و اندروید بر روی شبکه وایرلس ( Wi-Fi ) به اشتراک ( share ) بگذاریم؟

چگونه فایل های خود را بین ویندوز و اندروید بر روی شبکه وایرلس ( Wi-Fi ) به اشتراک ( share ) بگذاریم؟

دوره ای بود که برای اشتراک گذاری فایل ها بین تلفن همراه که از سیستم عامل محبوب اندروید ( android ) بهره می گیرد و کامپیوتر شخصی که معمولا از سیستم عامل ویندوز در آن استفاده می شود می بایست از کابل USB استفاده می شد ، اما دیگر این دوران سپری شده است. در هر نقطه ای که توقف می کنیم در منزل یا دفتر کار معمولا گوشی تلفن همراه شما به شبکه وایرلس ( Wi-Fi ) متصل است. مضاف بر آن، احتمالا برایتان پیش آمده است که می خواهید فایلی را از روی گوشی خود به کامپیوتر منتقل کنید اما کابل USB آن را همراه ندارید و حسابی با مشکل روبرو شده اید. در این مقاله اپلیکیشن مبتنی بر android به شما معرفی خواهیم کرد که بسادگی به کمک آن می توانید فایل های خود را میان کامپیوتر خود که از ویندوز استفاده می کند و گوشی تلفن همراه که از اندروید استفاده می کند به اشتراک بگذارید.

نام این نرم افزار ES File Explorer است که یک فایل منیجر قدرتمند بر روی اندروید محسوب می گردد. از ویرایش 3 به بعد این نرم افزار قابلیت اتصال شبکه محلی نیز بر روی آن فعال شده است و امکان به اشتراک گذاری فایل را بر روی شبکه Wi-Fi فراهم می آورد. برای این منظور کافی است مراحل زیر را دنبال فرمائید:
مرحله اول : ساخت یک پوشه بر روی ویندوز برای اشتراک گذاری فایل ، برای مثال ما پوشه Android PC share را برای این کار در نظر گرفته ایم.
مرحله دوم : در نرم افزار ES File Explorer بر روی تلفن همراه خود بر روی ایکون globe در بالای صفحه کلیک نموده و بخش Network > LAN را انتخاب نمائید.

ES_File_Explorer-_enter_LAN

مرحله سوم : در انتهای منو، بخش search را برای پیدا کردن فولدر به اشتراک گذاشته شده انتخاب نمائید. اطمینان یابید که شما به همان شبکه ای متصل هستید که کامیپوتر شما نیز به آن متصل می باشد.

ES_File_Explorer-_search_LAN

مرحله چهارم : بر روی ایکون کامپیوتر خود کلیک نموده ، و اطلاعات اتصال به کامپیوتر مربوطه را وارد نمائید.

ES_File_Explorer-_Windows_login

مراحل به پایان رسیده است و به سادگی می توانید فایل های خود را از گوشی موبایل یا تبلت اندرویدی خود به کامپیوتر یا لپ تاب خود انتقال دهید.
www.tadbirweb.com